Bilkompaniet Skadecenter
www.bilkompaniet.se/skadecenter
skada@bilkompaniet.se (Mora)
webbokning skadebesiktning >> (öppnas i ny flik) (MORA)
webbokning skadebesiktning >> (öppnas i ny flik) (HEDEMORA)
Alla bilmärken. Alla försäkringsbolag. Ett telefonnummer –
Mora 0250-28850.
Hedemora 0225-285850
Enklare kan det ju inte bli!
När du har fått en skada på din bil, kan du vända dig med förtroende till oss på
– Bilkompaniet Skadecenter i Hedemora, Dalarna för bokning av skadebesiktning.
– Bilkompaniet Skadecenter i Mora, Dalarna för bokning av skadebesiktning.
Här tar vi bokstavligen hand om både dig och din bil. Vi har samarbetsavtal med alla försäkringsbolag. Vissa undantagsfall finns där försäkringsbolagen har varierande villkor.
Bilkompaniets Skadecenter är helt komplett. Här finns kompetent personal på vår plåtverkstad, glasverkstad och lackering.
Allt som krävs för att reparera och färdigställa din bil så fort som möjligt.
Allt under samma tak
Vi utför alla slags skadereparationer för din bil! Allt från mindre egenfinansierade bättringsarbeten till större försäkringsfinansierade krockskador. Vi hanterar alla material: Bilglas, Vindrutor, Plastmaterial (tex stötfångare), Plåt- och lackeringsarbeten.
Vi lagar bilar av alla märken
Vi är ett auktoriserat Skadecenter för Volvo, Polestar, och Nissan. Vi hjälper er även med andra bilmärken som är äldre än tre år då vi har samarbeten med samtliga försäkringsbolag.
Vissa undantagsfall finns där försäkringsbolagen har varierande villkor.
Skadeprocessen
1. När skadan är skedd är det viktigt att göra en skadeanmälan till ditt försäkringsbolag. Även dom små skadorna överstiger oftast din självrisk.
2. Boka tid för skadebesiktning i Mora via webbbokning här >> eller kontakta oss för tidsbokning via telefonummer 0250-28850.
Boka tid för skadebesiktning i Hedemora via webbokning här >> eller via telefonummer 0225-285850.
Skadebesiktningen tar ca 30-45 min.
Vid mindre skador så som repor och bulor går det även bra att göra en fotobesiktning hemma.
Det innebär att du skickar in foton till oss via den här länken >>.
Då sänder du in dokumentationen hemifrån som vi och ditt försäkringsbolag behöver för att göra en bedömning av skadan.
Vi rekommenderar att bilen är rentvättad och fotograferad i dagsljus.
Normalt kan vi bestämma åtgärd av skada från fotografier i ca 90% och i övriga fall kanske vi ställer lite frågor. Eventuellt kan du behöva komma in på besiktning ändå.
3. Vi kontrollerar och dokumenterar skadans omfattning. Därefter har vår skadehandläggare en dialog med ditt försäkringsbolag för att säkerställa reparationen.
4. När allt är klart med försäkringsbolaget beställer vi material och förbereder ert ärende.
5. Ni lämnar in bilen på den överenskomna tiden ni fått vid skadebesiktningen.
6. Reparationen påbörjas och skadetekniker tillsammans med lackerare kontrollerar att skadornas omfattning är korrekta emot den kalkylen vi gjorde vid skadebesiktningen. Eventuella dolda och bakomliggande skador fotas och dokumenteras för att alltid säkerställa hög kvalitet på utförd reparation.
7. Innan du hämtar din bil gör vi en sista kontroll och lämnar över ett garantibevis så ni kan känna er trygga med våran reparation.